MOBİL UYGULAMANIN KULLANILDIĞI DERS PLANI ÖRNEĞİ

Dersin Adı:
Fen Ve Teknoloji
Sınıf:
5.Sınıf
Ünite Adı:
Maddenin Yapısı
Konu:
Maddenin halleri
Süre:
40 Dakika


Öğrenci Kazanımları:
Maddenin halleri ile ilgili öğrenci kazanımları;
  1. Maddenin türlerini söyler,
  2. Doğal, yapay ve işlenmiş maddelerin ayrımını yapar,
  3. Maddenin hallerini öğrenir ve sayar,
  4. Katı, sıvı, gaz hallerinin özelliklerini öğrenir ,
  5. Katı, sıvı, gaz halleri arasındaki farkları açıklar.


Öğrenme-Öğretme Yöntem Ve Teknikleri:
Sunuş , buluş, soru-cevap yöntemi,tartışma
Kullanılan Araç Gereç  Ve Kaynaklar:
Hikaye, buz, su, balon,projeksiyon ,socrative


Giriş (Engage):
Öğretmen ,öğrencilere selam verir. Ders etkinliklerine başlamadan önce öğrencilere bugün bir deney yapacaklarını vurgulayarak dikkat çeker.Bugün işleyecekleri maddenin halleri konusu hakkında kimin ne kadar bilgisi olduğunu ölçmek için sorular sorar.
Keşfetme(Explore):
Madenin tanımını bir kaç öğrenciye yaptırdıktan sonra deneye geçilir. Deneyi yapıcak öğrencilere bir hikaye dağıtır bu hikaye bir öğrenci tarafından sesli okunur. hikaye şu şekildedir 'Ayşe, o gün annesine yemek yaparken yardım etmek ister. Annesi ona dondurucudaki eti çıkarmasını söyler. Ayşe dondurucudan eti çıkarır üstünde buz parçaları olduğunu ve etin parçalanmayacak kadar sert olduğunu fark eder. Annesine bu durumu söyler ve annesi de ona birazdan olacakları izlemesini söyler. Biraz vakit geçtikten sonra etin üzerindeki buzların yok olduğunu ve damla damla suların ortaya çıktığını görür. Annesi yemeği pişirirken ise tencereden çıkan dumanları gözlemler. Ayşe bu gözlemleri üzerinde düşünür.' öğrenciler buzların nasıl kaybolduğunu tartışır.
Açıklama (Explain):
Öğretmen hikayede buzun eridiğini açıklar. Maddenin katı olan halden sıvı olan hale geçerken ısı alarak bir geçiş yapıldığını vurgular.Maddenin türlerini defterlerine yazdırır. Doğal,yapay ve işlenmiş maddeleri sınıfa getirerek anlatır.
Derinleştirme (Elaborete):
Maddenin katı sıvı ve gaz hallerinin özelliklerini söyler.Defterlerine katı,sıvı ve gaz ayrımının olduğu bir tablo hazırlamalarını ister. 
Değerlendirme (Evaluate):
Öğrencileri değerlendirmek amacıyla SOCRATİVE de hazırlanmış quizi   uygular.





Yorumlar