Dersin
Adı:
|
Fen Ve Teknoloji
|
Sınıf:
|
5.Sınıf
|
Ünite
Adı:
|
Maddenin Yapısı
|
Konu:
| Maddenin halleri |
Süre:
|
40 Dakika
|
Öğrenci
Kazanımları:
|
Maddenin halleri ile ilgili öğrenci kazanımları;
|
Öğrenme-Öğretme
Yöntem Ve Teknikleri:
|
Sunuş , buluş, soru-cevap yöntemi,tartışma
|
Kullanılan
Araç Gereç Ve Kaynaklar:
|
Hikaye, buz, su, balon,projeksiyon ,socrative
|
Giriş
(Engage):
|
Öğretmen ,öğrencilere selam verir.
Ders etkinliklerine başlamadan önce öğrencilere bugün bir deney yapacaklarını vurgulayarak dikkat çeker.Bugün işleyecekleri maddenin halleri konusu hakkında kimin ne kadar bilgisi olduğunu ölçmek için sorular sorar.
|
Keşfetme(Explore):
|
Madenin tanımını bir kaç öğrenciye yaptırdıktan sonra deneye geçilir. Deneyi yapıcak öğrencilere bir hikaye dağıtır bu hikaye bir öğrenci tarafından sesli okunur. hikaye şu şekildedir 'Ayşe, o
gün annesine yemek yaparken yardım etmek ister. Annesi ona dondurucudaki eti
çıkarmasını söyler. Ayşe dondurucudan eti çıkarır üstünde buz parçaları
olduğunu ve etin parçalanmayacak kadar sert olduğunu fark eder. Annesine bu
durumu söyler ve annesi de ona birazdan olacakları izlemesini söyler. Biraz
vakit geçtikten sonra etin üzerindeki buzların yok olduğunu ve damla damla
suların ortaya çıktığını görür. Annesi yemeği pişirirken ise tencereden çıkan
dumanları gözlemler. Ayşe bu gözlemleri üzerinde düşünür.' öğrenciler buzların nasıl kaybolduğunu tartışır.
|
Açıklama
(Explain):
|
Öğretmen hikayede buzun eridiğini açıklar. Maddenin katı olan halden sıvı olan hale geçerken ısı alarak bir geçiş yapıldığını vurgular.Maddenin türlerini defterlerine yazdırır. Doğal,yapay ve işlenmiş maddeleri sınıfa getirerek anlatır.
|
Derinleştirme
(Elaborete):
|
Maddenin katı sıvı ve gaz hallerinin özelliklerini söyler.Defterlerine katı,sıvı ve gaz ayrımının olduğu bir tablo hazırlamalarını ister.
|
Değerlendirme
(Evaluate):
|
Öğrencileri değerlendirmek amacıyla SOCRATİVE de hazırlanmış quizi uygular.
|
Yorumlar
Yorum Gönder